اخبار و اطلاعات روز دنيا

آی پد جدید در حال ورود به بازار است و برنامه نویس ها مشغول آماده کردن اپلیکیشن های خودشان برای نمایشگر جدید این تبلت. حتما می دانید که آی پد جدید با داشتن رزولوشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ سبب می شود که کیفیتی فوق العاده در اختیار داشته باشید. اما برای لذت بردن از این رزولوشن ابتدا لازم است که اپلیکیشن های iOS برای این رزولوشن جدید آماده بشوند



ادامه مطلب ...


           
27 / 12 / 1390برچسب:, :: 2:0 AM
مهرداد

در نمايشگاه CeBIT 2012، تعداد آلترابوک هاي بينظير و لپ تاپ هاي مخصوص بازي به قدري زياد هستند که کمتر کسي به محصولات سطح پايين و ارزان قيمت توجه مي کند. يکي از اين محصولات تبلت ارزان قيمت 9.7 اينچي کمپاني ايتاليايي Prestigio به نام Multi 9.7 بود.
 



ادامه مطلب ...


           
26 / 12 / 1390برچسب:, :: 8:38 AM
مهرداد

ین روز ها وجود پردازنده های دو هسته ای در گوشی‌های هوشمند و تبلت های آندرویدی کاملاً عادی شده و شرکت‌های تولید کننده نیز اکثراً در حال حرکت به سمت استفاده از پردازنده های 4 هسته ای در گوشی‌های هوشمند و تبلت ها هستند، اما آیا واقعاً استفاده از این نوع پردازنده ها در این ابزار ها، با وجود مصرف باتری بیشتر و هزینه بالاتر برای کاربر، ضروری است؟ و یا اینکه این پردازنده ها تنها جنبه تبلیغاتی داشته و با وجود سیستم عامل‌ها کنونی و نیازهای کاربران، تأثیر آنها هنوز کاملاً احساس نمی‌شود؟

استفن الاپ (Stephen Elop) -- مدیرعامل شرکت نوکیا -- در این خصوص نظر جالبی دارد، به نظر او استفاده از این نوع پردازنده ها تنها مصرف بیشتر باتری را برای کاربران به همراه دارد و تفاوت چندانی در تجربه کاربر با سیستم عامل ایجاد نمی‌کند.

البته این موضوع قبلاً توسط تست‌ها و رقابت‌های گوناگون تا حدودی ثابت شده که یکی از آخرین آنها، مسابقه ای به نام Smoked by Windows Phone است، که طی آن یک شخص با تلفن ویندوز فونی خود -- که دارای پردازنده تک هسته ای است -- با برترین تلفن‌های آندرویدی و آیفون -- که اکثراً دارای پردازنده های 2 هسته ای با فرکانس بالاتر هستند -- به رقابت می‌پردازد و جالب اینکه در اکثر قریب به اتفاق این مسابقات، سیستم عامل ویندوز فون با داشتن سرعت بیشتر در اجرای فرامین کاربر، پیروز میدان می‌شود.

البته نظر آقای الاپ -- مبنی بر ناکارآمدی پردازنده های چند هسته ای در تلفن‌های آندرویدی -- توسط شرکت‌های دیگر از جمله اپل و مایکروسافت نیز مکرراً بیان شده است و بسیاری از کارشناسان استفاده از این پردازنده ها را در تلفن‌های هوشمند بی فایده خوانده و بر لزوم بهینه سازی نرم افزار و سخت افزار و همچنین آموزش توسعه دهندگان در استفاده و بهره وری از توان چنین پردازنده هایی تاکید کرده اند.



ادامه مطلب ...


           
26 / 12 / 1390برچسب:, :: 8:37 AM
مهرداد

دیروز از فروش خوب آیپد و کیندل فایر در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۱ و پیش بینی های موسسه IDC درباره بازار تبلت ها در سال ۲۰۱۲ صحبت کردیم. این موسسه در گزارش خود تنها به همین پیش گویی ها بسنده نکرده و از هم اکنون سرنوشت تبلت ها را تا سال ۲۰۱۶ اعلام نموده است. IDC پیش بینی می کند که تبلت های اندرویدی طی سه سال آینده گوی سبقت را از سیستم عامل iOS ربوده و صدر جدول بازار فروش را از آن خود خواهند نمود. این تخمین ها می گوید که سهم جهانی اپل از بازار تبلت با عرضه هر تبلت جدید و ارزان قیمت اندرویدی روز به روز جمع و جورتر خواهد شد. همان گونه که از سه ماهه سوم تا چهارم سال ۲۰۱۱، سهم اپل از 61‪.‬5 درصد به 54‪.‬7 درصد از بازار تبلت ها رسیده است.
در ادامه مطلب می توانید نمودار پیش بینی فروش تبلت ها تا سال 2016 را ببینید.

 



ادامه مطلب ...


           
26 / 12 / 1390برچسب:, :: 8:8 AM
مهرداد

شرکت تحقیقاتی IDC که در زمینه بازاریابی و شرکت های فناوری اطلاعات فعالیت دارد، در تازه ترین گزارش خود درباره بازار جهانی تبلت ها آورده است که اپل هنوز در این مسابقه جلوتر از بقیه ایستاده است. و البته آمازون هم توانسته نمایش قدرتمندی را بر روی صحنه ببرد. فروش بین المللی تبلت ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ به بیش از 28‪.‬2 میلیون دستگاه رسیده که نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۰ نشان از افزایش 155 درصدی دارد. آمار IDC نشان می دهد که:
‫-‬ در سال ۲۰۱۱ بیش از 68‪.‬7 میلیون دستگاه تبلت به فروش رفته است.
‫-‬ در سال ۲۰۱۲ انتظار می رود که بیش از 106‪.‬1 میلیون تبلت فروخته شود. در حالی که پیش بینی های قبلی 87‪.‬7 میلیون دستگاه بود!
‫-‬ اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ با فروش 15‪.‬4 میلیون دستگاه آیپد، توانسته ۵۵ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.
‫-‬ آمازون با فروش 4‪.‬7 میلیون تبلت کیندل فایر در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته، سهم 16‪.‬8 درصدی بازار را در اختیار گرفته است.
‫-‬ سامسونگ با مدل های مختلف گلکسی تب تنها 5‪.‬8 بازار تبلت را در اختیار داشته و به مقام سوم رسیده است.
‫-‬ مقام چهارم بازار تبلت های دنیا هم با سهم 3‪.‬5 درصدی از آن بارنز اند نوبل است.


کیندل فایر در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ در میان تبلت های اندرویدی سهم 32‪.‬3 درصدی را در اختیار داشت، که با رشد چشمگیر و تاثیر گذار خود به سهم 44‪.‬6 درصدی از بازار تبلت های اندرویدی در فصل پایانی ۲۰۱۱ دست پیدا کرده است.

البته این رشد سرسام آور کیندل فایر در بازار اپل هم بی تاثیر نبوده و سهم آیپد (و سیستم عامل iOS) از بازار تبلت را که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ بالغ بر 61‪.‬6 درصد بود، به 54‪.‬7 درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ رسانید.



           
25 / 12 / 1390برچسب:, :: 6:0 AM
مهرداد

نوکیا بعد از بستن قرارداد همکاری با مایکروسافت مشغول ارایه تلفن های ویندوز فون است. اما مثل اینکه قرار است این همکاری بیشتر از اینها گسترش پیدا کند. اخبار جدید حاکی از این است که این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال جاری میلادی با یک تبلت ۱۰ اینچی با سیستم عامل ویندوز 8 به رقابت این بازار نیز وارد شود.

گفته می شود این تبلت قرار است جزو نخستین تبلت هایی ویندوز 8 بازار باشد و با یک پردازشگر دو هسته ای Qualcomm کار خواهد کرد.

نوکیا با اینکه هنوز در ابتدای راه ورود به بازار ویندوز فون است، اما موفق شده با طراحی خوب تلفن های لومیا، رقابت را از دست HTC و سامسونگ خارج کند و حالا بزرگ ترین فروشنده تلفن های ویندوز فون به حساب می آید و اگر تبلت ویندوزی اش را هم با همان کیفیت و طراحی خوب سری لومیا بسازد، احتمالا با استقبال خوب کاربران مواجه خواهد شد و این همان چیزی است که مایکروسافت هم از آن استقبال می کند.

مایکروسافت قصد دارد همزمان با ارایه ویندوز 8 نسخه نهایی، تبلت های این سیستم عامل را هم وارد بازار کند و در این میان به یک تبلت پیشرو با طراحی عالی و سخت افزار مناسب نیاز دارد و تجربه همکاری های قبلی نشان داده که این شرکت بهتر از همه با نوکیا امکان همکاری را خواهد داشت. بنابراین تبلت نوکیا احتمالا محصول شاخص ویندوز 8 در ابتدای معرفی خواهد بود.



           
23 / 12 / 1390برچسب:, :: 8:51 AM
مهرداد

شرکت NEC مدتی است که در کار تولید باطری های باریک و نازک است، اما جدیدترین نسخه باطری های ORB این شرکت که مخفف organic radical battery است، تنها 0.3 میلیمتر ضخامت دارند. یعنی آنقدر باریک که می توان آنها را در یک کارت اعتباری به کار برد.

این شرکت می گوید فناوری جدید اش (ORB) حتی از باطری های لیتیومی بهینه تر است و چون باطری ها توسط پرینترهای مخصوصی چاپ می شوند، می توان آنها را با مدارهای الکترونیکی هم مخلوط کرد.

با این وضعیت می توان به کارت های اعتباری نمایشگرهای قابل انعطافی اضافه کرد و با این باطری ها هم انرژی مورد نیاز آنها را تامین نمود. تصورش را هم بکنید که یک چیپ وای-فای هم به این مجموعه اضافه شود و دیگر خودتان می توانید در مورد کاربردهای این مجموعه حدس بزنید.



           
22 / 12 / 1390برچسب:, :: 10:40 PM
مهرداد

هنگامی که یک تلفن یا تبلت جدید می خریم، یکی از نخستین چیزهایی که توجه ما را به خود جلب می کند میزان کارایی صفحه لمسی است. اگر تلفن جدیدمان صفحه لمسی خوبی داشته باشد، کار با آن لذت بخش و راحت خواهد بود و اگر در این مورد کارایی مناسبی نداشته باشد، همه امکانات دیگر را هم زیر سوال می برد چرا که کار با آنها راحت نخواهد بود.

حالا یک تیم تحقیقاتی از مایکروسافت می خواهد نمایشگرهای لمسی را وارد نسل جدیدشان بکند. آنها می گوید مدل های موجود در بازار تاخیری حدود ۱۰۰ میلی ثانیه به هنگام لمس دارند. بنابراین در عملکرد آنقدرها خوب عمل نمی کنند.

می توانید این تاخیر را هنگامی که انگشت را با سرعت روی نمایشگر حرکت می دهید ملاحظه کنید. مثلا هنگام نقاشی اگر انگشت را سریع روی نمایشگر بکشید می بینید که نمایشگر از انگشت شما عقب می افتد و تصویر با تاخیر روی نمایشگر ظاهر می شود. بنابراین ۱۰۰ میلی ثانیه تاخیر بزرگی است.

 

تیم مایکروسافت تاخیرهای متفاوتی را بررسی کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده که ۱ میلی ثانیه زمان مناسب برای تاخیر در نمایشگرهای لمسی است. حالا آنها به دنبال رسیدن به این رکورد هستند تا نمایشگرهای لمسی تولید کنند که تاخیری معادل ۱ میلی ثانیه داشته باشند. در ویدیو ارایه شده، مقایسه ای میان نمایشگرهای معمول و یک نمایشگر لمسی آزمایشی با تاخیر ۱ میلی ثانیه ای ملاحظه می کنید و می بینید که داشتن چنین نمایشگری، کار با صفحات لمسی را چقدر لذت بخش تر خواهد کرد.



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات